قهوه صبحانه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

قهوه صبحانه

بهترین قهوه صبحانه چیست؟ در این مقاله عمیقا به بررسی آنچه که یک فنجان صبحگاهی خوب و مناسب شما را می سازد، می پردازیم.

بهترین قهوه صبحانه

برای بسیاری از افراد، اولین فنجان قهوه در روز یک چیز مقدس است. برخی از مردم عادت دارند قبل از شروع هرکاری قهوه صبحانه خود را بنوشند؛ لازم است بدانیم که بعضی از قهوه‌ها برای نوشیدن در صبح مناسب‌تر از سایر قهوه‌ها هستند که برای انتخاب بهترین قهوه صبحانه باید چند معیار را در نظر گرفت.

اول از همه قهوه صبحانه ایده آل به ذائقه شما بستگی دارد و میتوان گفت تاحدودی هیچ روش مشخصی برای درست کردن یک قهوه مناسب صبح وجود ندارد. مثلا در ایتالیا اعتقاد بر این است تنها کاپوچینو مناسب قهوه صبحانه است و بعد از ناهار تنها گزینه های قابل قبول اسپرسو، ماکیاتو و آمریکانو هستند.

معده شما صبح‌ها حساس‌تر است!

پس از ساعت‌ها غذا نخوردن، معده اکثر افراد در صبح برای سرازیر شدن غذاها و نوشیدنی‌های پیچیده آماده نیست و بسیاری از مردم حتی اشتهای خوردن یک صبحانه واقعی را در اول صبح ندارند.

بنابراین اسیدیته پایین عاملی است که باید در قهوه صبح خود در نظر بگیرید. در اوایل صبح، معده شما به احتمال زیاد برای حمله اسید آماده نیست – شما ساعت ها چیزی نخورده اید و قهوه‌های کم‌اسید برشته‌تر و تیره‌تر گزینه بهتری هستند.

بنابراین یکی از عواملی که در انتخاب نوع قهوه باید در نظر بگیرید این است که معده شما در هنگام نوشیدن آن چقدر حساس است. به طور کلی، بهترین گزینه برای قهوه صبحانه، قهوه برشته سبک یا متوسط، با اسیدیته کم است.

قهوه‌های رست شده سبک و متوسط نسبت به قهوه‌های برشته تر و تیره محتوای کافئین بیشتری دارند (حتی اگر تفاوت آن‌ها جزئی باشد). چرا؟ زیرا فرآیند برشته کردن، باعث تبخیر شدن و سوختن اجزای فرّار قهوه می‌شود و کافئین آن کمتر می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید بیشترین میزان کافئین را از قهوه صبحانه خود دریافت کنید، بهتر است رست‌های سبک‌تری را برای محتوای کافئین بالاتر انتخاب کنید.

روش‌های مناسب دم کردن قهوه صبحانه

وقتی از قهوه صبحانه حرف می‌زنیم ، بسیاری از احتمالات با ایده آل یک قهوه‌ی خوب و مناسب صبحانه مطابقت دارند! مثلا اسیدیته کم و محتوای کافئین بالا. برخی از روش‌های خاص دم کردن نیز می‌توانند کمی به همه چیز کمک کنند. دم نوش سرد تمایل به تولید قهوه ای دارد که به طور طبیعی اسیدیته کمتری دارد که برای معده راحت تر است. اما روش دم کردن شما هرچه که باشد، قهوه های مختلف و خوبی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

قهوه پور اور(چکه ای) یا به اصطلاح معروف کمکس و یا سایر روش های دم کردن غیر اسپرسو می‌توانند گزینه ساده و مناسبی برای قهوه صبحانه شما باشند. با این حال، وقتی با این روش‌ها بهترین گزینه‌های قهوه صبحانه آماده می‌کنید، باید به چند نکته توجه کنید، که کمی با ملاحظاتی که یک نوشیدنی اسپرسوی عالی را می‌سازد متفاوت است.

قهوه‌ صبحانه را با شیر ترکیب کنید

علاوه بر این کاپوچینو و لاته هم گزینه‌های مناسبی برای قهوه صبحانه هستند زیرا این قهوه ها با شیر ترکیب می شود. تفاوت قهوه لاته با کاپوچینو در میزان شیر می باشد. لاته قهوه ای است با درصد شیر بیشتر و فوم شیر کمتر. اما کاپوچینو دارای فوم شیر بیشتری نسبت به میزان خودِ شیر می‌باشد. راحت ترین کار برای آماده کرده این دو قهوه استفاده از انواع کپسول‌های اسپرسو است.

کاپوچینو و لاته هردو قهوه های بسیار خوشمزه ای هستند، زیرا علاوه بر داشتن خواص مفید قهوه، خواص بسیار مفید شیر را هم دارند. همچنین با اضافه کردن شیر به قهوه نیازی نیست به آن شکر اضافه کرد. درنتیجه به سلامت بدن ضرر که نمی رسانند مفید هم هستند.

بر این اساس اگر شما هم روز خود را با این دو قهوه شروع کنید، اشتباه نکردید. اما این یک قانون نیست و شما می توانید هر قهوه ای را که دوست دارید به عنوان قهوه صبحانه آماده و نوش جان کنید.

از قهوه های دمی گرفته تا قهوه‌های آسیاب شده و کپسول‌های اسپرسو. خوشبختانه با افزایش محبوبیت قهوه، کپسول‌های بسیار متنوعی در بازار موجود است که می توانند پاسخگوی تمام سلیقه ها باشند و شما می توانید این محصولات را با بهترین کیفیت از سپنتا کافی تهیه کنید.

خارج از کادر کلیک کنید تا نوار مقایسه مخفی شود
مقایسه