تفاوت قهوه دان عربیکا و قهوه دان روبوستا

قهوه دان

قهوه دان عربیکا

دانه‌های قهوه عربیکا طعم شیرین‌تر و ملایم‌تری دارند و دارای تن‌هایی از شکر، میوه و انواع توت‌ها هستند. اسیدیته آنها بالاتر است، با طعم شرابی که قهوه را با اسیدیته عالی مشخص می کند.

البته قهوه دان عربیکا گرانتر می باشد. اکثر قهوه های سوپرمارکت منحصرا قهوه روبوستا هستند و قهوه های آسیاب شده فوری و ارزان مطمئناً روبوستا هستند. هنوز هم می‌توانید عربیکا را در سوپر مارکت ها پیدا کنید، اما فقط به این دلیل که برچسب عربیکا دارد به این معنی نیست که کیفیت بالایی دارد.

قهوه دان روبوستا

با این حال، روبوستا طعم قوی‌تر و تندتری دارد، با رنگی غلات مانند و طعم بادام زمینی. آنها دو برابر دانه های عربیکا کافئین دارند و به طور کلی در مقایسه با قهوه دان عربیکا از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. با این حال، برخی از دانه های قهوه روبوستا کیفیت بالایی دارند و به خصوص در اسپرسوها به دلیل طعم عمیق و خامه خوبشان ارزشمند هستند.

با این حال، قهوه روبوستاها راحت تر رشد می کنند. اما آنها می توانند در ارتفاعات پایین تری نسبت به قهوه دان عربیکا رشد کنند و کمتر در برابر آفات و شرایط آب و هوایی آسیب پذیر هستند. آنها خیلی سریعتر از قهوه عربیکا میوه تولید می کنند که برای رسیدن به بلوغ چندین سال زمان نیاز دارد و محصول بیشتری از هر درخت تولید می کنند.

قهوه دان روبوستا منحصراً در نیمکره شرقی، عمدتاً در آفریقا و اندونزی رشد می کند. قهوه عربیکا در آفریقا و پاپوآ گینه نو نیز رشد می کند، اما به طور عمده در آمریکای لاتین رشد می کند. کلمبیا فقط دان عربیکا تولید می کند. برخی از کشورها مانند برزیل و هند هر دو را تولید می کنند، نمایندگی سپنتا سرویس تمامی ملزومات فروش قهوه را برا شما مشتری گرامی فراهم کرده است.

خارج از کادر کلیک کنید تا نوار مقایسه مخفی شود
مقایسه